Fox News parent co. funneling money to Left

July 28, 2013
(According to data accumulated from the Federal Election Commission by the Center for Responsive Politics and published on OpenSecrets.org,) the total contributions by News Corp political action committees, employees and their families favored Democrats by a more than 2-to-1 margin in the 2012 election.

Rupert Murdoch Apologizes for Sunday Times Anti-Semitic Cartoon

January 29, 2013

Keep in mind that FOX NEWS and News Corp are partially owned by Saudis (breitbart.com)News Corp chairman and CEO Rupert Murdoch, who has owned the Sunday Times since 1981 and is a personal supporter of Israel, apologized publicly on Twitter for the publication of Gerald Scarfe’s cartoon depicting Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu constructing a wall using Palestinians’ bodies and dripping with blood. Murdoch tweeted:

Gerald Scarfe has never reflected the opinions of the Sunday Times. Nevertheless, we owe major apology for grotesque, offensive cartoon.

The blowback from the cartoon was fierce; Daniel Taub, the Israeli Ambassador to London, said, “The newspaper should apologize for this. We’re not going to let this stand as it is. We genuinely think that a red line has been crossed and the obligation on the newspaper is to correct that.”

Abraham H. Foxman, national director of the Anti-Defamation League emailed;

There was nothing subtle about the caricatured image of Prime Minister Netanyahu using the blood of Palestinians to build a wall. While Mr. Murdoch’s apology is welcome, we nevertheless found it disturbing that the newspaper’s senior editors have vigorously defended the cartoon as a form of legitimate criticism. The cartoon, which is so shocking and reminiscent of the virulently anti-Semitic cartoons we see routinely in the Arab press, is clearly indefensible.

There is no word yet about any disciplinary action taken against Scarfe.


Is Saudi Prince Steering News Corp. Coverage?

January 12, 2013

Diana West


Ever since Al Gore sold Current TV to Al Jazeera, the network founded and funded by the oil-rich emirate of Qatar, the former vice president has drawn continuous fire in conservative media. Fox News, the New York Post and The Wall Street Journal, for example, have all castigated Gore, a man of the Left and leading avatar of “global warming,” for such hypocrisies as timing the deal to avoid Lefty tax hikes and bagging $100 million in greenhouse-gas money.
These same news outlets share something else in common: They all belong to Rupert Murdoch’s News Corp. That means they also belong to Saudi Prince Alwaleed bin Talal.

Alwaleed owns the largest chunk of News Corp. stock outside the Murdoch family. Shortly after his purchase of 5.5 percent of News Corp. voting shares in 2005, Alwaleed gave a speech that made it clear just what he had bought. As noted in The (U.K.) Guardian, Alwaleed told an audience in Dubai that it took just one phone call to Rupert Murdoch — “speaking not as a shareholder but as a viewer,” Alwaleed said — to get the Fox News crawl reporting “Muslim riots” in France changed to “civil riots.”
This didn’t make the “Muslim” riots go away, but Alwaleed managed to fog our perception of them. With a phone call, the Saudi prince eliminated the peculiarly Islamic character of the unprecedented French street violence for both the viewers at home and, more significantly, for the journalists behind the scenes. When little owner doesn’t want “Muslim” rioting identified and big owner agrees, it sets a marker for employees. Alwaleed’s stake, by the way, is now 7 percent.
We can only speculate on what other acts of influence this nephew of the Saudi dictator might have since imposed on Fox News and other News Corp. properties. (I have long argued that News Corp. should register as a foreign agent, due to the stock owned by a senior member of the Saudi ruling dynasty.) Alwaleed hasn’t shared any other editorial exploits with the public. But that opening act of eliminating key information from News Corp.’s coverage of Islamic news might well have set a pattern of omission.
Recently, such a pattern of omission in News Corp.’s coverage of the Gore-Al Jazeera deal seems evident. I say “seems,” because I can’t be entirely certain that I haven’t missed something in my research. But judging from online searches of news stories and audio transcripts, two salient points are missing from at least the main body of News Corp.’s coverage.
One is reference to the noticeable alignment of Al Jazeera with the Muslim Brotherhood, the global Islamic movement whose motto is, “The Koran is our law; jihad is our way; dying in the way of Allah is our highest hope.” The second (with an exception noted below) is reference to Al Jazeera’s superstar host and ideological lodestar, Yusuf al-Qaradawi, a leading Muslim Brotherhood figure. The influence of al-Qaradawi at the network and in Qatar — where, according to Freedom House’s 2012 press report, it is against the law for journalists to criticize the Qatari government, the ruling family or Islam — can hardly be overestimated.
Strange omission? This relationship between the Qatari-controlled network and the Muslim Brotherhood organization has been observed for years. Back in 2007, for example, Steven Stalinsky reported in The New York Sun that various Arab commentators referred to Al Jazeera as “the Muslim Brotherhood channel” and the like. What’s more, reference to the relationship appears at least in passing in coverage of the Gore deal at mainstream media sites such as USA Today and the Seattle Times. More discussion is available at some conservative outlets, including Rush Limbaugh and The Blaze. (Searches at Breitbart and the Washington Examiner, like News Corp. sites, yielded nothing on these same points. Call it, perhaps, “the Fox effect.”)
Given the rise of Muslim Brotherhood parties in the revolutions of the so-called Arab Spring — undeviatingly cheered on by Al Jazeera — the network’s Muslim Brotherhood connection, which extends to Al Jazeera’s sponsors inside the Qatari ruling family, is a crucial point to miss. Especially when it seems to be missed across the board.
The same goes for failing to mention Al Jazeera’s leading personality, Yusuf al-Qaradawi, in the Gore deal coverage. This longtime “spiritual guide” of the Muslim Brotherhood hosts one of Al Jazeera’s most popular shows, “Sharia and Life.” Among other poisonous pronouncements, al-Qaradawi has called for Americans in Iraq and Israelis everywhere to be targeted by terrorists (“martyrs”) who would then find a place in Islamic paradise. Given Al Gore’s refusal to sell his network to Glenn Beck’s The Blaze TV due to political differences, Muslim Brother Al-Qaradawi and his Shariah ideology become highly relevant. Then again, maybe one man’s news story is just another man’s clipping on the cutting-room floor.
Meanwhile, the one story I found in News Corp. coverage of the Gore deal that mentions al-Qaradawi — a column by Gordon Crovitz — neglected to note al-Qaradawi’s place in the Muslim Brotherhood. Particularly given current events, this is a little like forgetting to mention that Hermann Goring was in the Nazi Party.
Could normal editorial discretion or plain ignorance be at work here? I suppose so. Still, there is that tie-in between News Corp. and the House of Saud to consider, a partnership I find more troubling than Gore’s deal with the Qatari emirate. Not only does Alwaleed own a stake in News Corp., Murdoch owns an even more substantial stake (18.97 percent) in Alwaleed’s Arabic media company Rotana.
Within the Alwaleed-Murdoch-Rotana galaxy is a 24-hour-Islamic outlet called Al Risala, which Alwaleed founded in 2006. The channel’s director and popular “tele-Islamist” is Tareq Al-Suwaidan, widely reported to be a leader of the Muslim Brotherhood in Kuwait. The station’s “Supreme Advisory Committee” includes Abdullah Omar Naseef, who, according to former federal prosecutor Andrew C. McCarthy, is “a major Muslim Brotherhood figure” involved in the financing of al-Qaida.
Al Risala, then, would seem to fit right into the Al Jazeera-Qaradawi-Muslim-Brotherhood lineup.
We know Alwaleed has influenced Fox editorial matters before. Could that Alwaleed influence — even his very presence – account for why News Corp. hasn’t hit harder on the Muslim Brotherhood and al-Qaradawi angles of the Gore-Jazeera deal?
I don’t know, but I wonder. Don’t you?

Diana West

Diana West is a contributing columnist for Townhall.com and author of the new book, The Death of the Grown-up: How America’s Arrested Development Is Bringing Down Western Civilization.


Saudi Prince Alwaleed, Bloomberg To Launch Arabic News Channel

November 1, 2011
To view the comprehensive profile of the Chairman HRH Prince Alwaleed Bin Talal Bin Abdulaziz Alsaud, (PDF format) Click Here (kingdom.com.sa) (foxbusiness.com) DUBAI (Zawya Dow Jones)–Saudi Arabia’s Prince Alwaleed bin Talal, who heads Kingdom Holding Co. (4280.SA), said Tuesday he has inked an agreement with news service Bloomberg LP to launch a new Arabic language satellite news channel. Bloomberg will support the creation of five hours of financial and economic news programming throughout the day on the channel, called Alarab, the prince said in an emailed statement. The channel, whose headquarters haven’t been announced yet, is expected to start operating next year. Alwaleed said Alarab will “focus editorially on the important shifts taking place across the Arab world, with an emphasis on freedom of speech and freedom of press.” Prince Alwaleed, who owns 95% of Kingdom Holding, has focused his investments on banks, hotels and media companies, building sizable stakes in firms such as Citigroup Inc. (C), News Corp. (NWS), Apple Inc. (AAPL) and Time Warner Inc. (TWX). Over the past couple of years, the prince, who has been the Middle East’s wealthiest businessman over the past 20 years, has again started seeking investors and acquisitions around the world after keeping a low profile in the aftermath of the global financial crisis.

News Corp. owns a 14% stake in Prince Alwaleed’s media company, Rotana.
News Corp. also owns Dow Jones & Co., publisher of this newswire and The Wall Street Journal.
Talal has his chips all around the news dial…. all around the world. It pisses me off when leftists accuse me of being influenced by right wing media… I mean really… as if I were that stupid…. they really think I don’t know.

CNN was attacking NEWS CORP for the hacking scandal… but their shit stinks too!

July 23, 2011

James HipwellA former journalist for the Daily Mirror has claimed the News Of The World was not the only British newspaper involved in phone hacking. via news.sky.com

James Hipwell, 45, alleged the illegal practice was “endemic” at the Daily Mirror while he worked under the editorship of Piers Morgan between 1998 and 2000.
The irony is this what not something that was unique to Rupert Murdochs ventures. It was leaked because of the bigotry of the U.K. public against Conservatives, but now all of the liberal media will fall like dominoes. Rupert’s Fall is ALL MEDIA’s FALL


News of the World phone-hacking whistleblower found dead

July 19, 2011
Sean Hoare
Hoare first made his claims in a New York Times investigation into the phone-hacking allegations at the News of the World. Photograph: Hazel Thompson/Eyevine
Sean Hoare, the former News of the World showbusiness reporter who was the first named journalist to allege that Andy Coulson was aware of phone hacking by his staff, has been found dead. Hoare, who worked on the Sun and the News of the World with Coulson before being dismissed for drink and drugs problems, was said to have been found at his Watford home. via guardian.co.uk

I doubt it was a suicide


Rupert’s Fall is ALL MEDIA’s FALL

July 18, 2011